Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. św. Brata Alberta w Studzianie
Szkoła Podstawowa im. św. Brata Alberta w Studzianie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Studzianie.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Studzianie
Adres: Studzian 338, 37-200 Przeworsk
E-mail: zsstudzian@wp.pl
Telefon: 166487635
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się w łączniku pomiędzy salą gimnastyczną i budynkiem szkoły. Wejście usytuowane jest na poziomie chodnika. Brak barier w postaci schodów wejściowych do budynku. Drzwi wejściowe z możliwością otworzenia obu skrzydeł, oznakowane taśmą kontrastową. Wejście o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim, ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Przy wejściu od strony placu zabaw znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Od strony podwórka szkolnego istnieje jeszcze jedno wejście, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne. Ponadto od strony zaplecza znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni.
2. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
3. Dodatkowo przy drzwiach wejściowych do budynku zamontowany jest dzwonek na wysokości umożliwiającej skorzystanie z niego także przez osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim.
4. W budynku na każdym poziomie (parter i 1 piętro) znajduje się korytarz. Na jego początku znajduje się klatka schodowa. Budynek nie posiada wind. Szerokość korytarzy parteru umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
5. W budynku są dostosowania dla osób niepełnosprawnych, na schodach zostały umieszczone taśmy kontrastowe dla osób słabowidzących, nie ma natomiast oznaczeń w alfabecie Braille’a.
6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
8. Obok szkoły znajduje się wydzielone i oznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.